ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام سنگریزه ای نیز نوعی عایق رطوبتی است که جهت عایق ‌کاری سطوح مختلفی مانند پشت ‌بام، استخر ها، دیوارها و … به کار می ‌رود؛ با این تفاوت که در لایه ی بیرونی آن به ‌جای روکش آلومینیومی، از یک‌ لایه سنگریزه استفاده شده است.

تیشو یا پشم‌ شیشه، پلی استر، قیر و سنگریزه مواد اولیه ی این عایق رطوبتی هستند. این ایزوگام در رنگ های متنوعی مانند سبز، سفید، طوسی، قرمز و غیره تولید می گردد. شرکت ایزوگام ممتاز، نمایندگی رسمی انواع ایزوگام در تهران و کرج، انواع متنوع این نوع ایزوگام را با رنگ های مختلف با بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می کند. به طوری که متقاضیان محترم، علاوه بر تهیه ی این نوع ایزوگام با قیمتی مناسب، می توانند از خدمات پس از فروش بی نظیر ارائه شده توسط این شرکت نیز بهره مند شوند.

ایزوگام سنگریزه ای

مشخصات ایزوگام‌های سنگریزه‌ای

ایزوگام سنگریزه ای به واسطه ی مقاومت خوبی که در برابر آسیب ‌های بیرونی دارد، از قدرت آب بندی بسیار بالایی نیز برخوردار است. ضخامت آن معمولا ۲ تا ۵/۵  میلی ‌متر و وزن تیشو مورد استفاده در آن بین ۶۰ تا ۱۲۰ گرم همراه پلی استر است. این مواد موجب افزایش مقاومت آن در شرایط سخت می ‌شود. از آنجایی که این ایزوگام ها علاوه بر دوام و قدرت نفوذ ناپذیری بالا، جنبه ی تزئینی نیز دارند. این ایزوگام به منظور عایق‌ کاری روف گاردن ها، استخر ها، پشت ‌بام و … مورد استفاده قرار می گیرند. 

استحکام کششی بالا و مقاومت بسیار خوب در مقابل اشعه ی یو وی و همچنین انعطاف پذیری بالا نسبت به انواع دیگر ایزوگام و پایداری حرارتی از دیگر ویژگی های ایزوگام سنگریزه ای است.

مزایا و معایب ایزوگام سنگریزه ای

مهم ‌ترین مزایای ایزوگام سنگریزه از عبارتند از:

– ظاهری زیبا و جذاب جهت استفاده در سطوح گوناگون

– مقاومت و استحکام بالا به دلیل وجود سنگریزه و شن در این نوع از ایزوگام

– جذب اشعه ی یو وی به وسیله ی سنگریزه های موجود در لایه ی رویی این ایزوگام و در نتیجه ایجاد آسیب کمتر در لایه‌ های آن

– طول عمر بیشتر نسبت‌ به ایزوگام های معمولی که موجب استفاده ی بیشتر از آن ها در مکان ‌هایی مانند استخر و روف گاردن می گردد.

 

مهم‌ ترین معایب ایزوگام های سنگریزه ای نیز عبارتند از:

– سنگریزه های موجود در این ایزوگام ها، به ویژه در فصل تابستان گرم شده و آزار دهنده می شود.

– استفاده از این ایزوگام ها در برخی از مکان ها به دلیل وزن بسیار سنگین آن ها دارای محدودیت می باشد.

موارد استفاده از ایزوگام‌های سنگریزه‌ای

ایزوگام سنگریزه ای به دلیل زیبایی ظاهری خاصی که در کنار خاصیت عایق بندی دارد، در سطوح مختلف مورد استفاده قرار گرفته و دارای رنگ ها متنوعی است که در هر سطح از رنگ متناسب با آن سطح استفاده می گردد. بیشترین کاربرد این عایق در استخر و روف گاردن، عایق ‌بندی دیوارهای بیرونی و نمای ساختمان، ایزوگام سقف ‌های شیروانی که دارای ایرانت هستند و … می باشد. در این سایت می توانید با نحوه نصب ایزوگام روی شیروانی و سایر قسمت های ساختمان مانند سرویس بهداشتی و… آشنا شوید.

توجه داشته باشید که مجموعه ی محبوب ایزوگام ممتاز به منظور عایق کاری سطوح مختلف همواره از ایزوگام های سنگریزه ای درجه استفاده کرده و عایق مورد نظر را به صورت تضمین شده، با گارانتی چند ساله و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد.

نصب و اجرای ایزوگام سنگریزه ای

به منظور نصب و اجرای ایزوگام سنگریزه ای، سطح مورد نظر باید کاملاً خشک و تمیز باشد. عملیات نصب باید در هوای آفتابی انجام ‌گیرد. توجه داشته باشید که به دلیل عدم چسبندگی این عایق بر روی سطوح فلزی، سرامیکی و آجری، باید از نصب ایزوگام های سنگریزه ای بر روی این سطوح اجتناب شود. در مورد این ایزوگام، بهترین چسبندگی بر روی سطوح سیمانی و قیر حاصل خواهد شد.

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای نصب عبارتند از:

  • کپسول گاز مایع
  • فندک برقی
  • کمچه بنایی
  • ماله بندکشی
  • کفش چرم ساق‌ بلند کف صاف
  • تیغه دسته ‌دار لاستیکی
  • چراغ شعله پخش‌ کن
  • تیغ موکت بری
  • دستک نسوز برزنتی 
  • جارو دستی 
  • خشک‌ کن

 

ایزوگام سنگریزه ای نیز مانند انواع دیگر ایزوگام به ‌صورت رول بسته ‌بندی شده است. اجرای این ایزوگام به شرح زیر است:

  • ابتدا سطح مورد نظر تمیز و خشک می شود
  • محل مورد نظر سیمانکاری شده و یکدست می ‌شود
  • در مرحله ی بعد نصاب ایزوگام رول‌ های ایزوگام را باز می کند
  •  از وسط رول شروع به حرارت دادن لایه زیرین می نمایند تا عایق به کف بچسبد
  • پس‌ از چسبیدن عایق، سطح آن‌ را نیز حرارت می دهد تا به‌ خوبی به یکدیگر چسبیده و از ایجاد درز و شکاف جلوگیری شود.

تنوع رنگ در ایزوگام‌های سنگریزه‌ای

ایزوگام سنگریزه ای به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر آسیب های بیرونی و دوام و ماندگاری فوق العاده، در سطوح گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل این ایزوگام ها در رنگ های متنوعی نیز تولید می گردند. هر یک از این رنگ‌ ها متناسب با نوع سطح، مورد استفاده قرار می ‌گیرند. از جمله این که از رنگ سبز و سفید بیشتر در نمای دیوارهای بیرونی ساختمان‌ و سطوح شیبدار استفاده می ‌شود.

در عایق ‌بندی مخازن آب شهری نیز معمولا از ایزوگام سنگریزه ای طوسی استفاده می گردد. شما عزیزان می توانید رنگ های متنوع این نوع ایزوگام را با بالاترین قیمت و مناسب ترین کیفیت، از نمایندگی های معتبر ایزوگام ممتاز در تهران و کرج تهیه بفرمایید.

قیمت ایزوگام سنگریزه ای در تهران و کرج

قیمت ایزوگام سنگریزه ای مانند دیگر ایزوگام ها بر اساس متراژ ایزوگام مصرفی بر حسب متر مربع برآورد می گردد. اما توجه داشته باشید که هزینه ی کلی این ایزوگام ها بسته به کیفیت مواد اولیه ی استفاده شده در تولید آن ‌ها و همچنین تغییرات قیمت ارز و … تغییر می کند. عوامل تاثیرگذار بر قیمت این ایزوگام ها می توان به نوع رنگ و همچنین کیفیت و مرغوبیت آن ها اشاره کرد. هزینه ی نصب این ایزوگام در سطوح مختلف نیز متفاوت می باشد.

علاوه بر این دستمزد روز نصاب ایزوگام در مناطق مختلف از جمله نصب ایزوگام در تهران و یا تعمیر ایزوگام در کرج متفاوت است. البته شرکت ایزوگام ممتاز با به کارگیری بهترین نصابان ایزوگام در کرج و تهران، با کیفیت ترین عایق کاری را با مناسب ترین قیمت ایزوگام در تهران و کرج، به مشتریان خود عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *