قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

فصول اولیه سال بهترین فرصت برای انجام کار های محافظتی در برابر بارش برف و باران و نفوذ آب به داخل ساختمان است. انجام ایزوگام و قیرگونی یکی از بهترین روش هایی است که می توانید با انجام آن ها خیال خود را از بابت نشت آب به داخل ساختمان آسوده کنید. اصلی ترین سوالی که در هنگام آماده سازی این فرایند عایق کاری و مقاوم سازی نسبت به رطوبت و آب مطرح می شود این است که قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

حال با توجه به اینکه هردو مزایا و کاربرد بسیاری دارند انتخاب میان این دو عایق بسیار سخت است که در ادامه با توضیح و مقایسه ایزوگام و قیرگونی متوجه می شویم که با توجه به شرایط شما کدام روش بهتر است. همانطور که می دانید خدمات نمایندگی نصب ایزوگام و انجام قیرگونی برای تمامی پروژه های ساختمانی و تجاری و مسکونی در جاهایی نظیر پارکینگ،پشت بام، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه و… انجام می شود.

شرایط استفاده از ایزوگام و قیرگونی می تواند با یکدیگر متفاوت باشد و اصلی ترین عاملی که می تواند در انتخاب ما تاثیر گذار باشد میزان حساسیت و مقدار رطوبت و آبی است که در آن محدوده ممکن است نفوذ پیدا کند. برای مثال، محدوده سرویس بهداشتی و حمام که بسیار در معرض نفوذ رطوبت و آب قرار می گیرد باید دو مرتبه ایزوگام شود یا اگر میخواهیم قیرگونی کنیم باید از قیرگونی سه لایه استفاده کنیم. برای اینکه بهتر متوجه بشوید که قیرگونی بهتر است یا ایزوگام در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام

مقایسه ایزوگام و قیرگونی

از نظر نصب، قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

یکی از ملاک های افراد برای پاسخ به سوال ایزوگام بهتر است یا قیرگونی، نحوه نصب و میزان ظرافت و سرعت در اجرای کار است. با توجه به این موضوع می توان به یکی از مزایای نصب ایزوگام اشاره کرد که روش اجرای آن نسبت به قیرگونی بسیار ساده تر است چرا که برای نصب ایزوگام شما تنها کافیست ابزاری نظیر مشعل و مواد چسبی مخصوص و زیرساز مناسب را داشته باشید.

بنابراین می توان گفت اجرای ایزوگام به مراتب سریع تر و تمیز تر انجام می شود. البته لازم به ذکر است که کار با مشعل مخصوص ایزوگام نیازمند مهارت و تجربه بالا است و تنها یک نصاب حرفه ای می تواند یک نصب با کیفیت و با دوام را انجام دهد.

از نظر قیمت، قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

بررسی هزینه نصب ایزوگام و قیمت اجرای قیرگونی حتما به شما در انتخاب میان انجام یکی از این دو عایق کمک خواهد کرد.با وجود آنکه ایزوگام روشی جدید تر و مدرن تری نسبت به قیرگونی است. هزینه قیرگونی بالا تر از ایزوگام است چرا که مواد به کار رفته و تعداد لایه ها متفاوت است. اگر معیار شما در جواب پرسش قیرگونی بهتر است یا ایزوگام صرفا هزینه و قیمت عایق کاری است ایزوگام، هزینه کمتری دارد.

اما باید به انتخاب اصولی این دو توجه کنید زیرا امروزه هزینه ساخت و ساز ها رو به افزایش است و بهتر است با انتخاب عایق رطوبتی مناسب، از هزینه های اضافه برای ترمیم و تعمیر و یا تعویض ایزوگام خود دوری کنید. خوب است بدانید که شرکت ایزوگام ممتاز که همواره اولویت خود را در رضایت مشتری و راحتی و آسایش آن ها قرار داده است، خدمات مشاوره شبانه روزی خود را به صورت رایگان ارائه می دهد تا کارشناسان مجرب  این مجموعه که سال ها سابقه کاری در زمینه  مشاوره خرید ایزوگام و قیرگونی و یا نصب آن ها دارند، به شما کمک کنند و دانش و تجربه چندین ساله خود را در اختیار شما قرار بدهند تا همواره از انتخاب خود راضی باشید.

مقایسه ایزوگام و قیرگونی از نظر ضخامت و وزن و تعداد لایه ها

به صورت کلی تعداد لایه های قیرگونی از ایزوگام بیشتر است و علت آن کارامد سازی قیرگونی و افزایش مقاومت آن است. خوب است بدانید که شرکت ایزوگام ممتاز با تاسیس نمایندگی قیرگونی در تهران و کرج و شهر های دیگر خدمات گسترده عایق کاری با قیرگونی خود را به صورت یک لایه، دو لایه و سه لایه ارائه می کند.

با توجه به اینکه تعداد لایه های قیرگونی از ایزوگام بیشتر است، واضح است که وزن قیرگونی بیشتر از ایزوگام است و ضخامت بالاتری دارد و برای همین است که برای جاهایی مانند سرویس بهداشتی که بسیار با آب و رطوبت سرو کار دارد استفاده از قیرگونی بیشتر رواج دارد.

ویژگی های ایزوگام و قیرگونی چیست؟

همانطور که متوجه شدید، عایق کاری از ضروری ترین کار ها برای هر ساختمان است و از مصالح مهم آن ایزوگام و قیرگونی است.بنابراین اگر تمایل دارید بدانید قیرگونی بهتر است یا ایزوگام حتما به جدول معایب و مزایای آن نگاهی بیاندازید.

مزایای ایزوگام

مزایای قیرگونی

برای حفاظت از پشت بام، ایزوگام مقاومت بیشتری از قیرگونی دارد.

از مزایای قیرگونی می توان به ضخامت بیشتر آن اشاره کرد.

نصب و اجرای ایزوگام سریع است ولی نیازمند مهارت است و بهتر است اجرای آن به یک نصاب کاربلد سپرده شود.

اگر میزان آسیب دیدگی کم باشد، تعمیر و ترمیم قیرگونی امکان پذیر است.

نصب ایزوگام نسبت به قیرگونی تمیز تر و با ظرافت بیشتری انجام می شود.

اگر فضایی که قصد عایق کاری آن را دارید کوچک باشد قیرگونی انتخاب بهتری است.

وزن ایزوگام کمتر است.

اجرای قیرگونی نیازمند مهارت و تخصص بالایی نیست.

 ایزوگام مقاومت بیشتری در یخ زدگی دارد.

برای مکان هایی که خیلی با آب و رطوبت در ارتباط هستند، قیرگونی بهتر است.

 

معایب ایزوگام

معایب قیرگونی

برای درز ها اجرای ایزوگام کار دشواری است

دوام قیرگونی از ایزوگام پایین تر است

زمان مناسب نصب آن فصول گرم است

اگر پشت بام نشست کند قیرگونی آسیب می بیند و ترک می خورد.

امکان آسیب دیدگی ایزوگام با برخورد اشیای تیز و یا تابش مستقیم نور خورشید و بارش زیاد برف و باران وجود دارد.

گرما و حرارت می توان قیر را نرم و روان کند.

اشعه UV به ایزوگام آسیب می زند.

اجرای قیرگونی خطرناک تر است و نیازمند رعایت نکات و استاندارد های لازم است.

چه زمانی بهتر است قیرگونی استفاده شود؟

با توجه به معایب و مزایای ایزوگام قیرگونی، مشخص است که عایق کاری محدوده های کوچک مثل حمام ، سرویس بهداشتی و آشپزخانه و درز های کوچک با کمک قیر بهتر است و نتیجه بهتری دارد.

از نظر مقاومت در برابر خورشید، قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

عامل مهم دیگر در جواب سوال قیرگونی بهتر است یا ایزوگام، طول عمر و مقاومت آن است. قیر در دمای بالا نرم و روان می شود، از این رو مقاومت کمتری در برابر نور خورشید دارد. البته ایزوگام نیز هنگام تابش مستقیم نور خورشید آسیب می بیند ولی در حالت کلی عمر مفید و دوام ایزوگام بالاتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *