نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی چگونه انجام می شود؟

فرسودگی و خرابی ایزوگام مسئله ای است که به طور معمول در اثر عواملی همچون تغییرات شدید دما و یا بارش های سنگین و … برای هر ساختمانی دیر یا زود اتفاق می افتد. در این هنگام دیگر لایه های آسیب دیده توانایی جلوگیری از نفوذ رطوبت را به درون ساختمان نداشته و اینجاست که عایق مربوطه طلب تعمیر را داشته و پیشنهاد ما به شما مراجعه به شرکت ایزوگام ممتاز برای این کار یعنی نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی می باشد.

کارشناسان همکار ما در این مجموعه نصب ایزوگام را در تمام مناطق تهران و کرج به صورت کاملا حرفه ای و به بهترین شکل ممکن انجام می دهند تا ساختمان شما یک عایق کاری به شکل استاندارد و دقیق داشته باشد. شما کاربران گرامی در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا تمامی نکات مربوط به فرایند نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی را به طور کامل برای شما بیان کنیم.

نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

نصب ایزوگام روی ایزوگام کهنه

نصب ایزوگام روی ایزوگام کهنه دارای شیوه ها و تکنیک های بسیار مهمی است که حتما باید توسط نصابان ماهر و با تجربه ای به صورت اصولی و تخصصی انجام شود. این کار دارای شرایط ویژه ای می باشد که در ادامه ما قصد داریم تا آن ها را برای شما مخاطبین عزیز بیان کنیم.

برای اجرا و نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی بهتر است که مراحل زیر را به صورت کامل انجام داد تا نتیجه مطلوبی بر روی ایزوگام شما داشته باشد.

  • تمیز کردن گرد و خاک ایزوگام قدیمی

به علت اینکه ایزوگام ها در معرض هوای آزاد قرار دارند، گرد و خاک زیادی بر روی لایه های بیرونی آن جمع می شود، بر این اساس زمانی که نصاب ایزوگام کار می خواهد لایه های جدیدی را بر روی ایزوگام قدیمی شما اجرا کند، باید حتماً گرد و خاک نشسته شده بر روی آن را به خوبی تمیز نماید، چرا که در غیر این صورت این آلودگی ها مانع از چسبیده شدن لایه های جدید به ایزوگام قبلی مکان مورد نظر می شوند.

برای انجام این کار نصابان مجرب به طور معمول لایه های قدیمی را با آب و جارو به خوبی شست و شو و نظافت می کنند. شست و شوی درست موجب می شود تا گرد و غبار از سطوح ایزوگام شما پاک شوند و به طور کلی باید گفت که هر نوع موادی که مانع از نصب ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی شوند، را باید به طور کامل برداشته و رفع نمود.

  • بررسی و جدا سازی لایه های کهنه و فرسوده

به طور معمول عمر مفید ایزوگام ها به مدت ۱۰ الی ۱۵ سال می باشد. که اغلب بعد از سپری شدن این مدت ایزوگام ها دارای خرابی های بسیار زیادی خواهند شد. که این ایزوگام های خراب به ترمیم و بازسازی نیازمند هستند؛ همان طوری که می دانید ایزوگام ها به صورت رول در کنار همدیگر بر روی سطوح اجرا می شوند، در نتیجه برای این که ایزوگام جدید را روی ایزوگام قدیمی نصب کرد باید یکسری عوامل را مورد بررسی قرار دهیم.

بعضی از لایه ها قابلیت استفاده به عنوان زیر ساز جدید را داشته و حال باید به دنبال لایه هایی که دیگر به هیچ عنوان قابل استفاده نیستند، بوده و آن را پیدا کرد، بنابراین در صورت معیوب بودن لایه ها باید بخش های غیر قابل استفاده را از سطح مورد نظر جدا نمود.

  • پر کردن شکاف و ترک ها در زمان نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

باید در نظر داشته باشید، سطحی که قرار است بر روی آن ایزوگام مجدد را انجام دهید، باید به دقت بررسی شود، و چنانچه بر روی سطح ایزوگام ترک و فرو رفتگی وجود داشته باشد، حتما باید آن قسمت ها را با استفاده از قیر به طور کامل پر کرده تا سطح مورد نظر یک دست شود.

  • برآمدگی بر روی ایزوگام کهنه

شما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر ایزوگام قبلی به طور صحیحی نصب نشده باشد، احتمال وجود برآمدگی بر روی ایزوگام کهنه بسیار زیاد می باشد. بنابراین بهتر است این مطلب را بدانید اگر سطحی که قرار است عایق کاری شود، دچار برآمدگی هایی در برخی از نقاط باشد، باید در همان ابتدای کار این بر آمدگی ها را کنده و برطرف نمود. 

پس از آن با استفاده از قیر مرغوب سطح مورد نظر را به طور یکنواخت کرده تا به طور مجدد بتوانید ایزوگام جدید را روی ایزوگام کهنه نصب نمایید. در نهایت نیز نصابان تعمیر ایزوگام باید سطح مورد نظر را بررسی کرده تا هیچ نوع بر آمدگی در سطح اجرا شده وجود نداشته باشد.

 

  • باد کردگی در ایزوگام قبلی

در صورتی که باد کردگی در ایزوگام قبلی وجود داشته باشد، این قسمت نیز باید به وسیله ی کاتر توسط نصاب ایزوگام کار به طور ضربدری بریده شود و پس از طی این مرحله باید لایه هایی که از هم باز شده اند را با نفوذ حرارت بالا دوباره به سطح چسبانید.

نصب ایزوگام روی ایزوگام کهنه

معایب نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

  • اضافه وزن ساختمان به علت قرار گرفتن چند لایه ایزوگام بر روی هم
  • امکان جدا شدن لایه های ایزوگام از همدیگر به علت چسبندگی کم
  • امکان جدا سازی لایه های زیرین ایزوگام از پشت بام به علت قدیمی بودن آن ها

آیا نصب ایزوگام بر روی ایزوگام فرسوده توصیه می شود؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که نصب دو لایه ایزوگام در صورتی که ایزوگام قدیمی شما دچار آسیب شده باشد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که وزن زیادی در این صورت به پشت بام ساختمان شما وارد شده و به اصطلاح بار مرده ی ساختمان بیشتر از باز طراحی شده خواهد شد، بر این اساس بهتر است در صورت لزوم ابتدا ایزوگام قدیمی را جدا کرده و بعد از بررسی های لازم و اصلاح زیرسازی، ایزوگام جدید را نصب نمود.

بنا بر تمام نکات گفته شده، باید بگوییم که نصب ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی کاری نسبتا سخت و دشوار می باشد، و به طور قطع تخصص و تجربه ی بسیار بالایی را می طلبد؛ پیشنهاد ما به شما کاربران عزیز در این حوزه سپردن عایق کاری ساختمان خود با اطمینان کامل به مرکز پخش و نصب ایزوگام ممتاز می باشد.

چرا که این نمایندگی با توجه به در نظر گرفتن تمامی منافع مشتریان خود و جلوگیری از خسارات احتمالی از حرفه ای ترین و مجرب ترین نصابان ایزوگام کار جهت انجام این عملیات استفاده می کنند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران همکار ما تماس گرفته تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *