نحوه نصب سرامیک روی ایزوگام

ممکن است بسیاری از افراد تمایل به نصب سرامیک روی ایزوگام ساختمان خود داشته باشند، اگر شما هم جزء این افراد می باشید، می توانید به نمایندگی ما مراجعه کرده تا با توجه به تخصص و مهارت نصابان ایزوگام کاری که در این زمینه داریم کار شما را به راحتی انجام دهند. همواره یکی از توصیه های مهندسین ما این است که به هیچ وجه از چسب برای اجرای سرامیک روی ایزوگام استفاده نکنید. چرا که به منظور اجرای این نوع عملیات سرامیک کاری بهتر است، که سطوح مکان مورد نظر را با لایه ای بسیار نازک از سیمان صاف و یکدست نمایید.

توجه داشته باشید که این لایه اصلا نباید به شکلی قطور بوده و دارای ضخامت بسیار کمی باشد. البته در صورتی که سطح مورد نظر شما میزان فضای لازم برای این گونه عملیات را نداشته باشد، به طوری که حتی نمی توان از سیمانی با ضخامت کم هم استفاده کنید، بر این اساس شما این اجازه را خواهید داشت که از چسب های پلیمری به منظور اجرای سرامیک بر روی ایزوگام خود بهره مند شوید. لازم به ذکر است بدانید که قطر این چسب های پلیمری به طور معمول از یک میلی متر کمتر می باشند.

نحوه نصب سرامیک روی ایزوگام

نکات ایمنی لازم در زمان نصب سرامیک روی ایزوگام

از جمله نکات ایمنی لازم در زمان نصب سرامیک روی ایزوگام می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

_ اول اینکه اگر سطح ایزوگام کاری شده ای که قرار است بر روی آن سرامیک و یا موزاییک اجرا شود، جهت نصب مناسب و یا آماده نباشد، لازم است که پیش از انجام دادن هر کاری آن را با یک نوع پرایمر با کیفیت و مرغوب عایق کاری کرده تا برای این عملیات آماده شود، البته دقت فرمایید که بسیاری از کاربران برای انجام این کار از توری مرغی و یا توری پلیمری بهره می برند تا بتوانند پروژه ی نصب سرامیک روی ایزوگام را به خوبی اجرا کنند.

_ پیشنهاد ما به افرادی که هنوز برای ایزوگام کاری ساختمان خود اقدام به خرید نکرده اند این است، که به جهت نصب ایزوگام بنای خود از ایزوگام های تک لایه ی بدون فویل بهره مند شوند، زیرا به این علت که عایق های ساده علاوه بر چسبندگی بیشتری که دارند، دارای قیمت ارزان تری نیز نسبت به دیگر عایق ها بوده، بر این اساس شما با خرید این نوع ایزوگام در هزینه های مصرفی نیز صرفه جویی به عمل آورده، در نتیجه هزینه ی عملیات نصب سرامیک روی ایزوگام هم برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

_ همان گونه که می دانید وسایلی که پایه و لبه های تیزی دارند، در صورتی که شما آن ها را بر روی پشت بام قرار خود قرار دهید، به طور حتم باعث صدمه زدن و آسیب ایزوگام شما خواهند شد، پس بر این اساس در هنگام اجرای موزاییک روی ایزوگام ساختمان خود باید به لبه های تیز آن ها نیز توجه داشته باشید، تا با وجود این لبه های تیز به ایزوگام زیر کار شما صدمه ای وارد نشده و زیر سازی دقیقی را برای این امر مهیا شود.

_ نکته آخری که باید به آن توجه نمایید، این است که بار اضافی موجود بر روی ایزوگام باعث خراب شدن عایق شما خواهد شد، پس بر این مبنا باید در زمان اجرای سرامیک روی ایزوگام از ایجاد بار اضافی و سنگین بر روی آن ممانعت فرمایید.

محافظت از ایزوگام در زمان نصب سرامیک بر روی آن

به طور حتم یک نصب غیر اصولی و نادرست در هنگام اجرای سرامیک کاری بر روی هر نوع عایق رطوبتی مانند ایزوگام این امکان را دارد تا عایق شما را دچار آسیب کرده و در نهایت منجر به نفوذ نم و نشتی به درون ساختمان تان نماید. به همین علت محافظت از ایزوگام در زمان نصب سرامیک بر روی آن یک عملیات بسیار حساس و مهم بوده که موجب می شود تا با انجام آن صدمه ای به عایق شما وارد نشود. بر این منوال شما باید برای اجرای صحیح و استاندارد عملیات سرامیک کاری بر روی ایزوگام به دو نکته ی اساسی دقت کنید، که نکات به شرح ذیل می باشند:

  • اول این که پیش از اجرای عملیات نصب سرامیک بر روی ایزوگام مطمئن شوید که ایزوگام شما بر روی سطح مورد نظر به خوبی و به طور کامل چسبیده است، زیرا در غیر این صورت شما لازم است زیرسازی سطح را به طور اصولی، به کمک سیمان‌ کاری و یا پرایمر ایزوگام به صورتی صاف و یکدست انجام دهید تا در نهایت پس از آن بتوانید عملیات نصب سرامیک روی ایزوگام را به خوبی انجام دهید.
  • نکته ی دومی که باید در انجام آن دقت و توجه لازم را در حد بالایی داشته باشید، این است که در زمان نصب موزاییک روی ایزوگام باید اقدامات مهمی که در بالا نیز به آن اشاره کردیم را پیش از اجرای پروژه به خوبی رعایت فرمایید‌.

دلایل اجرای سرامیک روی ایزوگام

یکی از مهم ترین دلایل اجرای سرامیک روی ایزوگام این است، که برخی از افراد تمایل دارند به پشت بام ها و یا سطوح دیگری از ساختمان خود که در معرض رطوبت قرار گرفته و آن ها را ایزوگام کرده اند برای جلوه بخشیدن به این نقاط از سرامیک و یا موزاییک استفاده کرده تا نمای زیبایی پیدا کنند.

که البته این عملیات ضمن زیبایی ظاهری به استحکام سازی و مقاومت سازه شما نیز کمک بسزایی می کنند. شما همشهریان عزیز ساکن در تمام مناطق تهران و کرج می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت شرکت ایزوگام ممتاز مراجعه کرده و از همکاران مشاور ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مزایای نصب موزاییک روی ایزوگام

اجرای موزاییک روی ایزوگام دارای مزیت های فراوانی است، که ما در اینجا قصد داریم برخی از آن ها را برای شما شرح دهیم.

  • دارای وزن کمی بوده و سبک می باشد.
  • این مصالح در برابر سرما و گرما از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.
  • با اجرای این عملیات، سازه شما استقامت بی نظیری در برابر ضربات احتمالی و فشار خواهد داشت.
  • سرامیک و یا موزاییک مورد استفاده به خوبی قابل شست و شو هستند.

قیمت نصب سرامیک روی ایزوگام

هزینه نصب سرامیک بر روی ایزوگام علاوه بر قیمت خود سرامیک، موزاییک یا کاشی به دستمزد نصاب اجرای سرامیک روی ایزوگام نیز بستگی دارد. اجرت عملیات نصب این محصولات به عوامل مختلفی از جمله میزان مساحت سطح مورد نظری که قرار است بر روی آن موزاییک و یا سرامیک نصب شود، ابعاد سرامیک مورد استفاده به عنوان مثال سایز ۱۲۰*۶۰ این مصالح تخصص و انرژی بیشتری لازم دارد، مکان نصب مانند سرویس های بهداشتی که به علت رطوبت زیادی که دارند نیازمند به سیمان کاری و دوغاب بیشتری داشته و یا کنج دیوار ها، پشت شیرآلات و به‌ طور کلی مکان های کوچکی که باید با دقت بیشتری کار نصب آن ها را انجام داد، همچنین روش نصب نیز یکی از عوامل موثر در قیمت سرامیک کاری بوده زیرا اجرت نصب به روش های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد.

شرکت ایزوگام ممتاز جهت ارائه ی انواع خدمات نصب سرامیک بر روی ایزوگام برای مشتریان خود با در نظر گرفتن تمامی شرایط موجود، نازل ترین هزینه ها را در نظر گرفته تا بر این اساس آن ها بتوانند از خدمات این مجموعه به صورت کاملا مقرون به صرفه بهره مند شوند.

آیا شرکت ایزوگام ممتاز خدمات نصب سرامیک روی ایزوگام را دارد؟

بله. یکی از جمله خدمات متنوع نمایندگی ما اجرای کاشی یا موزاییک بر روی ایزوگام می باشد که این عملیات را با استفاده از تخصص نصابان مجرب خود به آسانی انجام می دهد.

آیا می توان نصب کاشی روی ایزوگام را به صورت مستقیم انجام داد؟

خیر. نصب موزاییک روی ایزوگام به طور مستقیم امکان پذیر نبوده و به طور حتم باید پیش از اجرای این کار از یک لایه سیمان با استفاده از توری مرغی یا توری پلیمری روی ایزوگام بهره گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *