نحوه نصب ایزوگام روی شیروانی

به دلیل زیبایی های خاصی که سقف های شیروانی دارند، امروزه علاوه بر مناطق پر بارش کشور، نصب ایزوگام روی شیروانی در سایر مناطق، حتی در مناطق گرم و خشک نیز رواج پیدا کرده است. بعضی از حالت های فیزیکی شیروانی‌ ها به شکل سینوسی بوده و بعضی هم مستطیلی شکل می‌ باشند و از طرفی به دلیل شیبی که این سقف های شیروانی دارند، قبل از نصب ایزوگام بر روی آن ها، حتما باید به نکات خاصی توجه شود تا عایق کاری مورد نظر کارایی و کیفیت لازم را داشته باشد.

بنابراین از آن جایی که عایق کاری و اجرای ایزوگام بر روی شیروانی از حساسیت ویژه ای برخوردار است، حتما باید توسط نصاب ایزوگام خبره و با تجربه، به صورت کاملا اصولی و استاندارد انجام گیرد تا عایق کاری مورد نظر دوام و عمر مفید بالایی داشته باشد و مشکلی برای آن پیش نیاید. شرکت ایزوگام ممتاز با سال ها تجربه ی کاری موفق در زمینه ی عایق کاری سطوح مختلف از جمله شیروانی ها، آماده ی ارائه ی خدمات نصب و اجرای ایزوگام بر روی شیروانی توسط یک تیم ایزوگام کار ماهر در تهران و کرج می باشد.

نصب ایزوگام روی شیروانی

نصب ایزوگام روی انواع مختلف شیروانی

همانطور که می دانید ایزوگام یک ورق است، که از یک لایه الیاف و تیشو یا پشم شیشه تشکیل شده است، که این لایه را در برابر رطوبت و نفوذ آب با استفاده از قیر صنعتی و یا قیر طبیعی مقاوم کرده اند، همچنین به علت دوام ایزوگام در برابر نور مستقیم خورشید یک لایه فویل آلومینیومی نیز روی آن نصب شده، که این فویل هم موجب می شود تا گرما به داخل آن نفوذ نکرده، در نتیجه همه این موارد سبب شده اند تا ایزوگام، به عنوان یک عایق مناسب برای نصب روی شیروانی مورد استفاده قرار بگیرد. نصب ایزوگام روی انواع مختلف شیروانی به شرح زیر می باشد:

پیش از نصب ایزوگام روی شیروانی، به منظور یک دست کردن سطح شیروانی و آماده سازی برای اجرای ایزوگام، از ملات استفاده می شود. پس از یک دست شدن سطح شیروانی، یک لایه قیر نیز روی ملات استفاده می شود تا میزان چسبندگی ایزوگام بر روی سطح افزایش یابد. پس از انجام مراحل بالا و آماده شدن زیرسازی ایزوگام، مرحله ی بعد نصب ایزوگام می باشد.

اگر جنس شیروانی مورد نظر فلزی می باشد، بهتر است هنگام استفاده از ملات برای یک دست کردن آن، از توری مرغی استفاده شود تا چسبندگی ملات با فلز بیشتر شده و بهتر به سطح شیروانی بچسبد.

دلایل نصب ایزوگام روی شیروانی

یکی از دلایل اصلی برای نصب ایزوگام روی شیروانی، همانند عایق کاری سقف های مسطح، جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطح زیرین آن می باشد. از طرف دیگر، فویلی که به عنوان روکش بر روی ایزوگام وجود دارد، با منعکس کردن نور خورشید، مانع از نفوذ آن به داخل ساختمان شده و در نتیجه تا حد زیادی از گرم شدن فضای داخلی ساختمان جلوگیری می کند.

از دلایل دیگر نصب ایزوگام این سطوح، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) عایق حرارتی

پشم شیشه ی موجود در ایزوگام علاوه بر اینکه عایق رطوبتی می باشد، به عنوان یک عایق حرارتی خوب نیز محسوب می شود؛ بدین معنا که در زمستان از خروج هوای گرم و ورود هوای سرد جلوگیری می کند و به همین ترتیب در تابستان نیز از ورود هوای گرم به داخل جلوگیری کرده و بدین ترتیب مانع از اتلاف انرژی می شود.

به ویژه برای شیروانی هایی که از جنس آهنی هستند، توصیه می شود که حتما به منظور عایق کاری حرارتی سطح شیروانی از ایزوگام استفاده شود، زیرا شیروانی های آهنی، در فصل زمستان بسیار سرد و در فصل تابستان بسیار گرم می شوند.

۲) عایق صوتی

در هنگام بارش باران، صدای برخورد قطرات باران به سقف شیروانی، معمولا بسیار آزار دهنده است. در این شرایط اجرای ایزوگام روی شیروانی به عنوان یک عایق صوتی عمل کرده و موجب کاهش محسوس صدای باران در داخل ساختمان می شود.

۳) عایق رطوبتی

در هنگام بارش باران، آب از میان روزنه ها و قسمت هایی که شیروانی ها به هم متصل شده اند، به سطح زیرین آن نفوذ می کند. در چنین شرایطی نیز نصب و راه اندازی ایزوگام روی شیروانی به عنوان یک عایق رطوبتی عمل کرده و مانع از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان می شود.

نکات ایمنی در هنگام نصب ایزوگام روی شیروانی

برای نصب ایزوگام روی شیروانی ایزوگام کار حتما باید از مهارت خاصی برخوردار باشد.

– یکی از مهمترین نکاتی که باید توسط ایزوگام کار رعایت شود، این است که در هنگام نصب ایزوگام در این نوع سطوح، حرارت بیشتر باید بر روی ایزوگام گرفته شود؛ زیرا به دلیل وجود پشم شیشه در شیروانی، اگر حرارت بر روی شیروانی گرفته شود، موجب آتش سوزی می گردد.

-نصاب ایزوگام برای حرکت بر روی شیروانی، باید از روی ستون ها حرکت کند تا مشکلی پیش نیاید و برای اطمینان، بهتر است از تخته بنایی نیز برای این استفاده شود.

– در هنگام نصب ایزوگام روی شیروانی، به منظور افزایش ایمنی، بهتر است نصاب ایزوگام از طناب استفاده کند و هر چه شیب شیروانی بیشتر باشد، ضرورت استفاده از طناب هم افزایش می یابد.

بهترین نوع ایزوگام برای نصب روی شیروانی

همانند عایق کاری سطوح دیگر، در عایق کاری شیروانی ها نیز اولین و اصلی ترین نکته، انتخاب نوع ایزوگام است. انتخاب یک گزینه ی مناسب ایزوگام در کنار اجرای خوب آن، می تواند تضمین کننده ی کیفیت عایق کاری باشد.

ایزوگامی که برای نصب بر روی این سطوح استفاده می شود، باید از نوع ایزوگام های ضخیم باشد، به این ترتیب برای این منظور حتما باید از ایزوگام های دولایه و یا سه لایه استفاده شود.

همکاران و کارشناسان متخصص ما در شرکت ایزوگام ممتاز علاوه بر ارائه ی ایزوگام های مرغوب دولایه و سه لایه برای نصب ایزوگام روی شیروانی در تهران و کرج، به منظور زیبا سازی هر چه بیشتر این نوع سقف ها، استفاده از انواع ایزوگام های طرح دار را برای نصب روی شیروانی ها پیشنهاد می دهند.

این نمایندگی تمامی نکاتی را که باید در زمان نصب و خرید ایزوگام رعایت شود، به صورت کامل در سایت خود ذکر کرده است. بنابراین بهتر است که شما پیش از خرید ایزوگام، با مراجعه به سایت این شرکت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

نصب ایزوگام روی شیروانی در مناطق مختلف تهران

نصب و راه اندازی ایزوگام روی شیروانی در مناطق مختلف تهران باید به شکلی انجام گیرد که ایزوگام به طور کامل روی سطح بچسبد و لایه های ایزوگام از سطح جدا نشوند. چنانچه نصب ایزوگام بر روی این سطوح به خوبی انجام نگیرد، در زمان  بارندگی آب به آسانی در زیر آن نفوذ پیدا خواهد کرد.

اگر شما نیز از ساکنین محترم مناطق مختلف تهران، از جمله اقدسیه، الهیه، تجریش، زعفرانیه، نیاوران، ستارخان، سعادت آباد، شهرک غرب، صادقیه، مرزداران، طرشت، ونک، جردن، تهرانپارس، شمیران نو، شهرک اندیشه، شهرک آپادانا، پونک، شهرزیبا، باغ فیض، حصارک، نارمک، نواب، امیریه، منیریه، بهارستان، امین حضور، افسریه، مشیریه، هفده شهریور، شهرک دریا، ویلا شهر، وردآورد، تهرانسر و… هستید و می خواهید نصب ایزوگام با کیفیت و خوبی را تجربه کنید، جهت اجرای تمامی خدمات مربوط به نصب ایزوگام بر روی شیروانی می توانید به مکاران ما در نمایندگی های مختلف مجموعه ی ایزوگام ممتاز در مناطق مختلف پایتخت مراجعه فرمایید.

قیمت نصب ایزوگام روی شیروانی

قیمت نصب ایزوگام بر روی سطح شیروانی نیز به صورت متر مربع ایزوگام مصرفی محاسبه می گردد، اما علاوه بر آن به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، از جمله:

  • نوع ایزوگام مصرفی که از چه نوع برندی می باشد و این که از نوع دولایه می باشد یا سه لایه و یا اینکه ممکن است از نوع ایزوگام طرح دار استفاده شده باشد.
  • دستمزد نصاب ایزوگام که در مناطق مختلف تهران و کرج متفاوت است و علاوه بر آن به سطح شیبدار و جنس و میزان شیب آن نیز بستگی دارد.
  • شرکت ایزوگام ممتاز با عرضه ی ایزوگام مصرفی به قیمت درب کارخانه برای مشتریان تهران و کرج و با بهره گیری از ایزوگام کارهای ماهر و با تجربه با اجرت نصب مناسب، نصب ایزوگام روی این سطوح را با مناسب ترین هزینه و بالاترین کیفیت ایزوگام در کرج و تهران انجام می دهد.

شما مشتریان گرامی می توانید جهت استعلام از قیمت و همچنین مشاوره رایگان با مشاوران ما، از شماره تلفن های موجود در سایت، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *