ایزوگام فویل دار و بدون فویل

انواع برندهای ایزوگام موجود در بازار، معمولا به دو نوع اصلی ایزوگام فویل دار و بدون فویل تقسیم می شوند و در مورد ساختار آن ها به این ترتیب می توان توضیح داد که ایزوگام فویل دار همانطور که از نام آن مشخص است، دارای یک لایه روکش آلومینیومی با ضخامت ۱۴ یا ۱۶ میکرون است، در حالی که بر روی ایزوگام بدون فویل، هیچ لایه ی اضافی به کار برده نشده است و همین تفاوت عمده ی آن ها موجب شده است که هر یک از این انواع ایزوگام دارای ویژگی ها و مزایا و همچنین کاربردهای خاصی باشند که در ادامه به هر یک از این موارد می پردازیم.

ایزوگام فویل دار و بدون فویل

تفاوت ایزوگام های فویل دار و بدون فویل

همانطور که عنوان شد، مهم ترین تفاوت ایزوگام های فویل دار و بدون فویل، در استفاده و یا عدم استفاده از روکش آلومینیومی در تولید آن هاست. در ایزوگام های فویل دار، یک لایه ورق آلومینیومی با ضخامت و اندازه ی مشخص، بر روی ایزوگام پرس می شود و با انعکاس نور آفتاب در محل هایی که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دارند، مانع جذب نور آفتاب و افزایش دمای ایزوگام می شود. توجه داشته باشید که فویل استفاده شده در این ایزوگام ها موجب استحکام ایزوگام و افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی، ساییدگی، تجزیه پذیری و شکستگی شده و از طرف دیگر مقاومت آن را در برابر عوامل محیطی مانند سرما و گرما و باران های اسیدی و … بسیار افزایش می دهد.

در مقابل ایزوگام های بدون فویل که فاقد این لایه ی آلومینیومی است، به دلیل سبکی، انعطاف بیشتر و قیمت مناسب تر در مقایسه با ایزوگام های فویل دار، دارای کاربردهایی است که در بخش بعدی به آن ها اشاره می گردد.

زیبایی ایزوگام های فویل دار، در مقایسه با ایزوگام های بدون فویل نیز از دیگر تفاوت های این دو نوع ایزوگام است که به ویژه در مورد ایزوگام های طرح دار و رنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

کاربرد ایزوگام فویل دار و بدون فویل

در زمینه ی کاربرد ایزوگام های فویل دار و بدون فویل، همانطور که اشاره شد، ایزوگام فویل دار به دلیل انعکاس نور خورشید و جلوگیری از جذب آن، مانع آسیب دیدن ایزوگام در نتیجه ی افزایش دما و روان شدن قیر گشته از خرابی زود هنگام آن جلوگیری می کند. از این رو ایزوگام فویل دار، به منظور عایق کاری سطوحی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند، مناسب بوده و عمدتا جهت ایزوگام پشت بام، پارکینگ ها، زمین های بازی، دیوارها و … مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

ایزوگام بدون فویل نیز سبک تر بوده و بر خلاف ایزوگام فویل دار، برای سطوحی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندارند، مانند سرویس های بهداشتی، حمام و همچنین پی ساختمان و همچنین در زیرسازی ساختمان ها، مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی می توان گفت، به دلیل این که قیمت ایزوگام بدون فویل نسبت به ایزوگام فویل دار ارزان تر است، بنابراین در محل های دارای آب ریزی کمتر، استفاده از ایزوگام بدون فویل مقرون به صرفه تر است. با این اوصاف تراس و آشپزخانه نیز می توانند جزء محل هایی باشند که ایزوگام بدون فویل جهت ایزولاسیون آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ایزوگام بدون روکش تک لایه به دلیل انعطاف بیشتر، اغلب در محیط های دارای شکل هندسی نامنظم مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو در محیط های اطراف شناژ، دیوار پی ها و در محل برخورد مقاطع از قبیل محل برخورد پی و ستون از ایزوگام بدون فویل تک لایه استفاده می گردد.

انواع ایزوگام فویل دار و بدون فویل

در این بخش جهت آشنایی مخاطبین محترم، به معرفی انواع ایزوگام های فویل دار و بدون فویل می پردازیم.

انواع ایزوگام های فویل دار

  • ایزوگام یک لایه روکش دار: این محصول که یک لایه ی داخلی از جنس پلی استر یا اسپان باند دارد، با ضخامت ۳ میلی متر تولید شده و عمدتا برای مکان های گنبدی شکل و یا شیروانی ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ایزوگام فویل دار دولایه: این نوع ایزوگام که دارای دو لایه تیشو و پلی استر است، با ضخامت های ۳/۵ تا ۵ میلی متر تولید می گردد و نسبت به ایزوگام تک لایه ی روکش  دار، دارای مقاومت، استحکام و کیفیت بالاتری است.
  • ایزوگام سه لایه فویل دار: این محصول که دارای کیفیت و استحکام فوق العاده ای است، به صورت بسیار خاص و سفارشی تولید می گردد.
  • ایزوگام طرح دار: این نوع ایزوگام که نوع جدیدتر و زیباتری از ایزوگام های فویل دار است، با ضخامت ۳/۵ تا ۴ میلی متر، در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می گردد و دارای کاربردهای متفاوت و قیمت مناسب جهت استفاده به عنوان پوشش در سطوح مختلف است.

انواع ایزوگام های بدون فویل

  • ایزوگام بدون روکش تک لایه: این ایزوگام ها که با ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر تولید می گردند، به دلیل داشتن انعطاف بیشتر، جهت استفاده در سطوحی که دارای شکل هندسی نامنظمی هستند، مانند محیط‌ های اطراف شناژ، دیوار پی‌ ها و محل برخورد مقاطعی همچون پی و ستون مناسب می باشد. از طرف دیگر این نوع ایزوگام به دلیل قیمت پایین تر،  جهت استفاده در محل هایی که دارای آب ریزی کمتری هستند، مانند آشپزخانه، تراس و … مقرون به صرفه تر است.
  • ایزوگام بدون روکش دولایه: این نوع ایزوگام که دارای دو لایه پلی استر و تیشو نخ دار است، به دلیل داشتن استحکام بیشتر، جهت استفاده در محیط های با آب ریز ی بیشتر که در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندارند، مانند کف سرویس بهداشتی و حمام و … مناسب می باشد.

قیمت ایزوگام فویل دار و بدون فویل

همانطور که می دانید قیمت هر محصول یکی از مهمترین فاکتورهایی است که علاوه بر کیفیت آن، توسط مشتریان در هنگام خرید مورد توجه قرار می گیرد. آنچه در مورد قیمت ایزوگام فویل دار و بدون فویل می توان گفت این است که در حالت کلی، قیمت ایزوگام فویل دار از ایزوگام بدون فویل بالاتر است و قیمت انواع ایزوگام های فویل دار نیز با توجه به کیفیت فویل، نوع قیر ایزوگام، الیاف تیشو و پلی استر به کار رفته در تولید ایزوگام و تعداد لایه‌ ها و … تعیین می گردد.

قیمت ایزوگام بدون فویل نیز به عوامل مختلفی مانند نوع و کیفیت ایزوگام، برند ایزوگام، تعداد لایه ها و … بستگی دارد و با توجه به فاکتورهای های مختلفی تعیین می شود. اما نکته ی مهمی که در مورد قیمت ایزوگام بدون فویل وجود دارد این است که پایین بودن قیمت ایزوگام بدون فویل نسبت به ایزوگام فویل دار، دلیل بر پایین بودن کیفیت آن نیست و علت پایین بودن قیمت این نوع ایزوگام، عدم استفاده از روکش فویل آلومینیومی و همچنین ساختار و نوع متریال مصرفی در تولید آن می باشد.

 

شرکت ایزوگام ممتاز با دارا بودن نمایندگی ایزوگام در تهران و کرج، اقدام به فروش و عرضه ی مستقیم انواع ایزوگام های فویل دار و ایزوگام های بدون فویل از برندهای ایزوگام درجه یک، با شرایط فروش ویژه و همراه با تخفیفات استثنائی و خدمات پس از فروش رایگان نموده است. متقاضیان محترم می توانند جهت اطلاع از میزان تخفیفات و ثبت سفارش به صورت حضوری به آدرس نمایندگی های این مرکز مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه به سایت شرکت اقدام به ثبت سفارش نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *