ایزوگام پشت بام

همانطور که می دانید مقاوم سازی سازه ها در برابر رطوبت از اهمیت زیادی برخوردار است. در همین راستا عایق کاری ایزوگام پشت بام در انواع سازه ها از جمله آپارتمان ها، سقف خانه های مسکونی و یا ساختمان های اداری و … کاربرد بسیار زیادی دارد. بنابراین کسب اطلاعات در مورد عایق کاری پشت بام به وسیله ی ایزوگام و همچنین هزینه اجرای ایزوگام در این سطوح برای مصرف کنندگان این عایق ها از جمله مالکان ساختمان ها، شرکت ها، دفاتر نمایندگی، پیمانکاران و مراکز مختلف حائز اهمیت می شود.

در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر آشنایی با کاربردهای عمده ی ایزوگام برای پشت بام ها و بهترین نوع ایزوگام به عنوان یک عایق پیش ساخته برای پشت بام، با نحوه ی برآورد هزینه ی عایق کاری و همچنین ترمیم و لکه گیری آن در تمام مناطق تهران و کرج نیز آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نصب ایزوگام پشت بام

بهترین نوع ایزوگام پشت بام

همواره در هنگام عایق کاری پشت بام ساختمان ها، در زمان خرید ایزوگام، انتخاب بهترین نوع ایزوگام پشت بام به یکی از دغدغه های جدی خریداران ایزوگام تبدیل می شود؛ دلیل نگرانی در مورد این مسئله نیز، میزان اهمیت بالای آن است، چرا که نم و رطوبتی که از سطح پشت بام ساختمان ها به درون ساختمان نفوذ می کند، موجب عدم پایداری و همچنین پایین آمدن عمر مفید و دوام ساختمان مورد نظر خواهد شد.

توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر چه از ایزوگام به منظور عایق کاری قسمت های داخلی ساختمان مانند سرویس های بهداشتی، کف آشپزخانه، حمام و … نیز استفاده می‌ شود، اما کیفیت و جنس عایق پشت بام به دلیل موقعیت سطح مورد نظر و تابش مستقیم نور خورشید به پشت بام، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین به دلیل همین تابش مستقیم نور خورشید و به منظور افزایش عمر مفید ایزوگام پشت بام حتما باید از نوع ایزوگام فویل دار استفاده شود، زیرا این نوع ایزوگام با بازتاب نور خورشید، موجب افزایش عمر مفید عایق کاری می گردد.

مشخصات استاندارد ایزوگام پشت بام

همواره در زمان اجرای ایزوگام پشت بام، این سؤال برای کاربران مطرح می شود که ویژگی های یک ایزوگام استاندارد برای پشت بام کدامند؟ چرا که با توجه به این ویژگی ها، می توان بهترین ایزوگام برای عایق کاری پشت بام را انتخاب کرد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

۱) ضخامت عایق پشت بام: ضخامت استاندارد برای یک عایق پشت بام باید در حدود ۴ میلی متر باشد. بنابراین بدیهی است که اگر ضخامت آن کمتر از این مقدار باشد، کیفیت ایزوگام به اندازه ای نخواهد بود تا استانداردهای لازم را کسب کند. توجه به این نکته نیز ضروری است که عامل اصلی تأثیرگذار در ضخامت لایه های ایزوگام پشت بام، میزان قیر به کار رفته در آن می باشد.

۲) وزن عایق پشت بام: وزن استاندارد عایق پشت بام برابر با ۴۰ الی ۴۲ کیلوگرم می باشد که وزن کمتر از این مقدار، یک وزن غیر استاندارد محسوب می شود.

۳) ضخامت روکش آلومینیومی عایق پشت بام: ضخامت استاندارد روکش آلومینیومی عایق پشت بام برابر با ۱۶ میکرون می باشد.

۴) لایه ی تیشو و پلی استر با کیفیت: در فرآیند تهیه و تولید ایزوگام استاندارد برای پشت بام از لایه ی تیشو و پلی استر با کیفیت استفاده می شود.

۵) خدمات پس از فروش: یک ایزوگام پشت بام استاندارد باید دارای خدمات پس از فروشی مانند ضمانت نامه و بیمه نامه ی معتبر از طرف شرکت تولید کننده ی آن باشد.

۶) نشان ملی استاندارد: یک ایزوگام پشت بام مرغوب باید دارای نشان ملی استاندارد باشد که این نشان به فاصله ی هر دو متر بر روی رول های  ایزوگام حک می شود و تمام ویژگی های ایزوگام از جمله تاریخ تولید، نوع و جنس عایق رطوبتی، ضخامت و وزن و … بر روی آن چاپ می گردد.

۷)یک عایق پشت بام کارآمد باید با شرایط اقلیمی و همچنین شرایط آب و هوایی آن منطقه متناسب باشد.

۸)  یکی از ویژگی های تشخیص ایزوگام مناسب این است که با کشیدن دست بر روی لایه ی خارجی آن، ذرات سیاه به دست نمی چسبد؛ بنابراین با انجام این آزمایش در هنگام خرید آن، می توان ایزوگام استاندارد و مرغوب را اشخیص داد.

۹) مقاومت در مقابل نور خورشید و دماهای بالا و پایین: یک ایزوگام استاندارد و اصل برای پشت بام باید در برابر سرما و گرما همچنین تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بسیار داشته باشد و دچار شکستگی نشده و انعطاف پذیری خود را نیز از دست ندهد.

۱۰) یک ایزوگام با کیفیت در صورت تا کردن به هیچ وجه دچار ترک و شکستگی نمی شود و همچنین با کشیدن آن نیز از هر جهت پاره نخواهد شد.

در همین راستا شرکت ایزوگام ممتاز با بهره مندی از کارشناسان مجرب و متخصص و با استفاده از روش های متنوع، در نمایندگی های مختلف خود در تهران و کرج شما را برای انتخاب و تشخیص یک ایزوگام پشت بام مرغوب و استاندارد، یاری خواهند کرد.

ایزوگام پشت بام چگونه انجام می شود؟

نکات مهمی به منظور نصب صحیح ایزوگام پشت بام وجود دارند که حتما باید به صورت دقیق در هنگام اجرای عایق کاری توسط ایزوگام کار رعایت گردند؛ چرا که در صورت عدم اجرای صحیح آن ها، ممکن است آب بندی پشت بام دچار مشکل شده و در نتیجه خسارات سنگینی را برای قسمت های مختلف ساختمان به وجود آورند.

برخی از نکات مهمی که در هنگام نصب و اجرای ایزوگام برای پشت بام باید رعایت گردند، عبارتند از:

۱) پیش از اجرای عایق کاری، باید سطح پشت بام به طور کامل تمیز شده و همچنین کولر ها و سایر تجهیزات موجود بر روی پشت بام، از روی آن جمع آوری گردند.

۲) در صورتی که ایزوگام قدیمی از سطح پشت بام برداشته نمی شود، به منظور نصب ایزوگام بر روی ایزوگام قدیمی، باید زیر سازی ایزوگام مناسبی انجام شود.

۳) نصب عایق پیش ساخته بر روی پشت بام، باید از ناودانی شروع گردد.

۴) در هنگام نصب ایزوگام، باید درون لوله ی ناودانی، تکه ایزوگام های ۱۰ سانتی قرار داده شود تا از برگشت آب به زیر ایزوگام جلوگیری کند.

۵) ایزوگام کار در هنگام اجرای ایزوگام، باید توجه کند که حرارت دهی با مشعل به طور یکدست بوده و گرما به طور یکنواخت در تمامی سطوح ایزوگام پخش گردد.

۶) همپوشانی لبه های ایزوگام در هنگام اجرا باید در حدود ۷ تا ۱۰ سانتی متر باشد.

هزینه نصب ایزوگام کاری پشت بام

توجه داشته باشید که مبنای محاسبه ی هزینه ی نصب ایزوگام پشت بام، بر اساس متراژ و مساحت سطح پشت بام نمی باشد، بلکه مبنای کار بر اساس میزان رول های ایزوگامی است که در پشت بام به کار برده می شوند. این اختلاف متراژ سطح کار و رول های مصرفی نیز به خاطر اورلب ایزوگام است که به طور معمول برابر با ۱۰ سانتی متر می باشد؛ 

علاوه بر این وجود تکه کاری های دور پشت بام و دیواره های کناره و یا قسمت های شیبدار و… نیز موجب ایجاد این اختلاف می گردند. به عنوان مثال در آپارتمانی که سطح پشت بام آن، در حدود صد متر مربع می باشد، ممکن است متراژ ایزوگام به کار برده شده در پشت بام آن در حدود صد و بیست متر مربع باشد. به این معنی که نسبت به مساحت سطح پشت بام، در حدود ۲۰ درصد به متراژ ایزوگام مصرفی افزوده می گردد.

ترمیم و لکه گیری ایزوگام برای پشت بام

عمر مفید انواع ایزوگام ها در حدود ۱۰ الی ۱۵ سال می باشد که با توجه به موقعیت و شرایط سطح مورد نظر و نحوه ی نگهداری از آن و همچنین نوع نصب ایزوگام و مهارت ایزوگام کار، این مدت زمان می‌ تواند کوتاه‌ تر و یا حتی طولانی تر باشد.

ایجاد هر نوع صدمه ای بر روی ایزوگام از قبیل: سوراخ شدن، فرسودگی، ترک، پارگی و … سبب کوتاه‌ شدن عمر مفید این عایق رطوبتی خواهد شد. از طرفی باید توجه داشته باشید که عدم توجه به مشکلات ایجاد شده و عدم تعمیر به هنگام آن موجب می‌ گردد تا آسیب ایجاد شده بر روی ایزوگام گسترش یافته و علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی به مالک، در نهایت او را مجبور به تعویض ایزوگام نماید.

دقت کنید که بهترین زمان برای ترمیم و لکه گیری عایق کاری پشت بام، فصول گرم سال نظیر تابستان می باشد. شرکت ایزوگام ممتاز به عنوان یک نمایندگی مجاز و رسمی ایزوگام در تهران و کرج، ارائه دهنده ی انواع خدمات ترمیم و لکه گیری ایزوگام پشت بام در این مناطق می باشد.

برترین برندهای ایزوگام پشت بام در کرج

اگر شما نیز ساکن مناطق مختلف کرج هستید، می توانید به منظور تهیه ی برترین برندهای ایزوگام پشت بام در کرج، با مراجعه حضوری به آدرس نمایندگی های شرکت ایزوگام ممتاز و یا مراجعه به سایت این شرکت، یک عایق با کیفیت را با مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

این مجموعه ی معتبر تمامی برند های برتر ایزوگام موجود در کشور همچون ایزوگام ستاره طلایی دلیجان، ایزوگام پشم شیشه ایران، ایزوگام سایه گستر دلیجان، ایزوگام شرق مشهد، ایزوگام مهر گستر دلیجان، ایزوگام صدف بام دلیجان، ایزوگام امید گستر دلیجان، ایزوگام دژکام گستر دلیجان، ایزوگام بردین دلیجان، ایزوگام هیرمان دلیجان و غیره را در نمایندگی های خود در تمامی مناطق کرج به قیمت درب کارخانه به مشتریان خود ارائه می دهد.

فروش ایزوگام پشت بام در تهران

شرکت ایزوگام ممتاز از جمله برترین مجریان ارائه دهنده ی خدمات پخش و فروش ایزوگام در تهران می باشد، که به این منظور ایزوگام های دارای نشان ملی استاندارد را به مشتریان خود عرضه می کند و با استفاده از تیم متخصص، با تجربه و متعهد خود، آماده ی عقد قرارداد با تمام شرکت ها، سازمان های خصوصی، دولتی و اجرای همه ی پروژه های کوچک و بزرگ با ضمانت نامه ی معتبر می باشد.

این مجموعه ی معتبر از جمله برترین ارائه کننده های انواع ایزوگام با برند های متنوع می باشد که محصولات خود را با کیفیتی بسیار مرغوب و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهد.

شما ساکنان گرامی تهران نیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، با مراجعه حضوری به نمایندگی های این شرکت در مناطق مختلف تهران برای دریافت قیمت روز انواع عایق های پشت بام در تهران اقدام نموده و یا از طریق راههای ارتباطی موجود در سایت شرکت با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل کنید تا همکاران ما در این مراکز، پاسخ گوی سوالات شما عزیزان باشند. 

در چه زمانی از سال، ایزوگام پشت بام در شرکت ایزوگام ممتاز ارزان تر است؟

معمولا در شرکت ایزوگام ممتاز، ایزوگام های ارائه شده برای عایق کاری پشت بام، در ماه اردیبهشت نسبت به زمان های دیگر، با قیمت پایین تری عرضه می شود.

جهت نصب ایزوگام پشت بام چه فصلی از سال مناسب تر است؟

برای عایق کاری پشت بام معمولا زمانی که بارندگی وجود ندارد، به ویژه از اواسط فصل تابستان تا اوایل پاییز بهترین زمان است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *