قیرگونی کف ساختمان

قیرگونی یکی از روش‌ های سنتی و رایج برای عایق‌ بندی و جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت در کف ساختمان است. این روش با استفاده از قیر و گونی به عنوان عایق رطوبتی، از قدیم تا اکنون در ایران و بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. قیرگونی کف ساختمان نیز تقریبا مانند دیگر سطوح متفاوت انجام می شود. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دلایلی از جمله مقاوم بدون این عایق تمایل به اجرای قیرگونی کف ساختمان خود را دارید، می توانید با نمایندگی ایزوگام ممتاز در سراسر تهران، کرج و حومه تماس بگیرید. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

قیرگونی کف ساختمان

انواع قیرگونی کف ساختمان

در اینجا انواع قیرگونی کف ساختمان را برای آشنایی بیشتر شما مصرف کنندگان گرامی با این نوع عایق کاری فوق العاده با دوام به طور کامل شرح دهیم.

قیرگونی یک لایه: این نوع قیرگونی ساده‌ ترین و ارزان‌ ترین نوع قیرگونی است که در آن فقط یک لایه قیر و یک لایه گونی بر روی سطح مورد نظر اجرا می‌ شود. قیرگونی یک لایه برای مکان‌ هایی که رطوبت کمی دارند مانند کف پارکینگ مناسب است.

قیرگونی دو لایه: در این نوع قیرگونی دو لایه قیر و دو لایه گونی بر روی سطح مورد نظر اجرا می‌ شود. قیرگونی دو لایه برای مکان‌ هایی که رطوبت بیشتری دارند مانند حمام، سرویس بهداشتی و پشت بام بسیار کارآمد می باشد.

قیرگونی با مصالح: در این نوع قیرگونی علاوه بر قیر و گونی، از مصالح دیگری مانند توری مش، آجر فرش، موزاییک و یا ورق‌ های فلزی نیز استفاده می‌ شود. قیرگونی با مصالح برای مکان‌ هایی که تردد زیاد دارند مانند حیاط، محوطه و پیاده‌ رو کارایی بیشتری دارد.

قیرگونی با قیر پلیمری: در این نوع قیرگونی به جای قیر خالص از قیر پلیمری استفاده می‌ شود. قیر پلیمری مقاومت و انعطاف‌ پذیری بیشتری نسبت به قیر خالص دارد و مقاوم‌ تر است. قیرگونی با قیر پلیمری برای سطوحی که در معرض شرایط آب و هوایی نامناسب هستند بسیار مناسب می باشد.

قیرگونی با عایق‌ های جدید: در این نوع قیرگونی علاوه بر قیر و گونی، از عایق‌ های جدید مانند ایزوگام، فوم و غیره نیز استفاده می‌ شود. استفاده از عایق‌ های جدید می‌ تواند به افزایش مقاومت و طول عمر قیرگونی کمک کند.

برای بهره مندی از هر کدام از انواع قیرگونی کف ساختمان توسط اکیپ متخصص کمپانی موفق ما تنها کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید و درخواست خود را به آسانی ثبت نمایید.

اجرای قیرگونی کف‌ساختمان

برای اجرای قیرگونی کف ساختمان باید ابتدا سطح مورد نظر تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی، چربی و مواد دیگر باشد. هرگونه ترک و شکاف در سطح باید با مصالح مناسب مانند سیمان و ماسه ترمیم شود. در صورت وجود ناهمواری در سطح، باید آن را با استفاده از ملات ماسه سیمان صاف و هموار کرد. در مرحله بعد نیز با استفاده از مواد با کیفیت قیر و گونی، ابتدا یک لایه قیر گرم به وسیله‌ ی ماله بر روی سطح مورد نظر پخش می‌ گردد.

سپس گونی بر روی قیر گرم قرار داده و با ماله به طور کامل به آن چسبانده می‌ شود. دوباره یک لایه قیر گرم بر روی گونی پخش و گونی بعدی بر روی آن قرار داده شده و در ادامه این مراحل به تعداد لایه‌ های مورد نظر تکرار می‌ شود. در لبه‌ ها و گوشه‌ ها، قیرگونی باید به طور کامل به دیواره‌ ها و سطوح عمودی متصل شود.

در اجرای قیرگونی‌کف ساختمان باید به نکات مهمی مانند استفاده از قیر مرغوب و گونی با کیفیت توجه کرد چرا که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. توجه داشته باشید که دمای قیر نیز در هنگام اجرا باید مناسب باشد. قیر باید به طور کامل و یکنواخت بر روی سطح پخش شود. گونی نیز باید بدون چین و شکن بر روی سطح قرار گیرد. لازم به ذکر است که در هنگام اجرا، باید از تجهیزات ایمنی مانند دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

قیمت قیرگونی کف ساختمان در تهران

قیمت قیرگونی کف ساختمان در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از این عوامل می پردازیم.

تعداد لایه‌ های قیرگونی: هر چه تعداد لایه‌ ها بیشتر باشد، قیمت قیرگونی‌کف ساختمان نیز بیشتر خواهد بود.

نوع قیر: قیر های مختلف با  کیفیت های متفاوت دارای قیمت‌ های مختلف در بازار هستند.

نوع گونی: گونی‌ های متنوعی با ضخامت‌ های مختلف در بازار موجود می باشند. که هر یک دارای قیمت مختص به خود هستند.

متراژ سطح مورد نظر: هرچه متراژ سطح مورد نظر بیشتر باشد، یعنی سطح مورد نظر بزرگ باشد قیمت قیرگونی کف‌ساختمان نیز بالطبع بیشتر خواهد بود.

اجرت نصب: اجرت نصابان ایزوگام کار شرکت ما برای قیرگونی در تهران متفاوت است. به طور معمول، برای برآورد قیمت قیرگونی کف ساختمان، بهتر است با کارشناسان نمایندگی‌ ما تماس بگیرید و درخواست تخمین قیمت دهید. آن‌ ها می‌ توانند با بررسی موارد مذکور و با توجه به شرایط خاص پروژه شما، قیمت مناسبی را برایتان ارائه دهند. یا با بالاترین کیفیت مواد پروژه‌ ی شما را به بهترین شکل ممکن اجرا نمایند. لازم به ذکر است که قیمت‌ ها ممکن است در هر منطقه متفاوت باشد.

ایزوگام یا قیرگونی کف‌ساختمان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در دو راهی انتخاب ایزوگام یا قیرگونی کف ساختمان برای سطوح مختلف مانده اید، به شما توصیه می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

ایزوگام یا قیرگونی کف ساختمان دو روش متفاوت برای عایق‌ بندی اصولی کف ساختمان هستند. که به عوامل مختلفی از جمله هزینه، عمر مفید، قابلیت اجرا و مقاومت بستگی دارند. ایزوگام با استفاده از موادی مانند پلی‌ اورتان، پلی‌ اتیلن، پلی‌ آمید، کف ساختمان را عایق کاری خوبی انجام می دهد. این روش علاوه بر ایزولاسیون خاصیت عایق دمایی نیز دارد. ایزوگام می‌ تواند کمک کند تا کاهش چشم‌ گیری در انتقال دما و صدا بین طبقات مختلف ساختمان ایجاد کند. همچنین، ایزوگام در مقابل نفوذ آب و رطوبت نیز موثر باشد.

حال اینکه قیرگونی کف ساختمان به عملیات پوشاندن و ترمیم کف ساختمان با استفاده از قیر مایع می‌ پردازد. در این روش، قیر مایع بر روی سطح کف پخش می شود و سپس با استفاده از رول، برس و چندین لایه از قیر، کف صاف و محکم می‌ شود. قیرگونی کف ساختمان می‌ تواند به عنوان روشی برای ترمیم کف سطوح مختلف از طریق پوشاندن نقاط ضعف، نشستگی‌ ها، ترک‌ ها و زبری‌ های استفاده شود. انتخاب بین ایزوگام و قیرگونی‌کف ساختمان بستگی به وضعیت فعلی کف، نیاز های عایق‌ کاری و بودجه شما دارد. در هر صورت، بهتر است با توجه به شرایط خاص پروژه خود، با متخصصان شرکت ایزوگام ممتاز مشورت کنید تا بهترین روش برای شما معرفی شود. 

قیرگونی کف ساختمان در کرج

اگر خواهان عایق بندی بدون نگرانی با قیرگونی برای کف ساختمان خود هستید تا از شر نم و رطوبت رها شوید، ما در کرج شرکت ایزوگام ممتاز را به شما همشهریان عزیز پیشنهاد می‌ کنیم. مجموعه با سابقه درخشان ما علاوه بر ایزوگام خدماتی در زمینه قیر‌گونی با استفاده از مواد مرغوب با بالاترین کیفیت ارائه می‌ کند.

قیرگونی پارکینگ توسط کادری مجرب، سرویس بهداشتی، دیوارها و حمام از دیگر خدمات تیم ماست. متخصصین نمایندگی ما با تجربه بالای خود در سریعترین زمان ممکن  با ارائه ضمانت نامه کتبی با قیمتی مناسب در کرج و اطراف آن آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز هستند. برای دریافت مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت قیرگونی کف ساختمان در کرج، با ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *