نصب ایزوگام در زمستان

اساسا نصب ایزوگام در زمستان، به دلیل وجود شرایط نامساعد جوی در این فصل، معمولا توصیه نمی شود. به طور کلی نصب و اجرای ایزوگام نباید در زمان وجود بارندگی و یا سرمای شدید، انجام گیرد و در حالت کلی بهتر است که نصب و راه اندازی ایزوگام پشت بام در فصل تابستان انجام گیرد، چرا که این فصل برای اجرای ایزوگام، از لحاظ شرایط آب و هوایی نسبت به فصول دیگر مناسب تر است.

اما در صورتی که سطح مورد نظر برای عایق کاری دارای متراژ پایین تری باشد و یا عایق کاری در قسمت های داخلی ساختمان باشد و یا اینکه قصد ترمیم و لکه گیری ایزوگام را داشته باشیم؛ در چنین شرایطی نصب ایزوگام در فصل زمستان نیز قابل انجام است. البته باید توجه داشته باشید که به منظور اجرای اصولی ایزوگام در این فصل، حتما باید نکات خاصی مد نظر قرار گیرد که در این مقاله به بیان این نکات خواهیم پرداخت.

نصب ایزوگام در زمستان

روش نصب ایزوگام در زمستان

برای نصب ایزوگام در زمستان، باید توجه داشته باشید که در هنگام اجرا حتما بایستی دمای لازم برای ذوب شدن ایزوگام فراهم شود؛ چرا که در صورت مناسب نبودن دما، ایزوگام به درستی جوش نخورده و همین امر موجب می شود که با گذشت مدت بسیار کوتاهی از زمان نصب، نیاز به تعمیر داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که مراحر اجرای ایزوگام در زمستان، مانند اجرای این عایق در فصل تابستان است. با این تفاوت که به دلیل شرایط جوی حاکم در فصل زمستان، تمامی مراحل نصب ایزوگام باید با دقت و حساسیت بسیار بیشتری انجام گیرد تا موجب ایجاد خسارت و هزینه های اضافی در آینده نگردد. از جمله آب بندی پشت بام که جزء مراحل بسیار مهم در نصب و راه اندازی ایزوگام به شمار می رود، در فصل زمستان باید با دقت بیشتری به صورت کامل و صحیح انجام گیرد؛ چرا که در غیر این صورت احتمال نشتی و نفوذ رطوبت از سقف و دیوارها و حتی گاهی چکه کردن در این بخش ها وجود خواهد داشت.

شرکت ایزوگام ممتاز در نمایندگی های رسمی خود در تمامی مناطق تهران و کرج، آماده ی ارائه ی انواع خدمات پخش و فروش، نصب و اجرا و همچنین خدمات تعمیر ایزوگام در تمامی فصول سال می باشد و در صورت نیاز خدمات نصب ایزوگام در فصل زمستان را نیز با بالاترین کیفیت و کارایی به مشتریان خود ارائه می دهد.

نکات مهم در هنگام نصب ایزوگام در زمستان

همانطور که گفتیم، به منظور اجرای اصولی و صحیح عایق کاری ایزوگام در فصل زمستان، حتما باید شرایط و نکات خاصی رعایت گردند که برخی از مهم ترین این نکات عبارتند از:

۱) نصب و اجرای ایزوگام در این فصل، به هیچ وجه نباید در هوای بارانی و یا برفی انجام گیرد.

۲) در صورت امکان در فصل زمستان، باید زمانی اقدام به نصب ایزوگام گردد که دمای هوا نسبت به مواقع دیگر کمی بالاتر باشد.

۳) به منظور نصب صحیح و اصولی ایزوگام در زمستان، باید از حجم قیر بالاتری استفاده گردد تا کار نصب لایه های ایزوگام به درستی انجام گیرد.

۴) پیش از نصب ایزوگام در سطح مورد نظر باید توجه شود که در صورت وجود هرگونه نم و رطوبت در سطح، این رطوبت باید به طور کامل با مشعل خشک گردد و سپس کار نصب عایق بر روی سطح مورد نظر انجام گیرد تا چسبندگی لازم را نیز داشته باشد.

۵) در نصب ایزوگام در فصل زمستان، باید بندکشی ایزوگام نیز در لحظه نصب هر تکه انجام گیرد.

نصب ایزوگام در زمستان توسط ایزوگام کارهای مجرب ما در مجموعه ی ایزوگام ممتاز، با بالاترین کیفیت و به صورت تضمینی انجام می گیرد. بنابراین شما عزیزان ساکن در مناطق مختلف تهران و کرج نیز می توانید در صورت نیاز به انواع خدمات ایزوگام در زمستان، بالاترین کیفیت عایق کاری در تهران و کرج را از همکاران ما دریافت نمایید.

بهترین زمان برای نصب ایزوگام

شاید برای شما نیز این سؤال مطرح شده باشد که بهترین زمان برای نصب ایزوگام، کدام فصل است؟ کارشناسان ما در شرکت ایزوگام ممتاز همواره توصیه می کنند که کار نصب و اجرای ایزوگام باید در شرایط جوی مناسب و در شرایطی که بارندگی وجود ندارد، انجام گیرد. با توجه به این امر، بدیهی است که فصل زمستان به دلیل داشتن شرایط جوی نامساعد و همچنین احتمال وجود بارندگی در آن، برای اجرای ایزوگام مناسب نیست. بهترین فصل برای نصب و راه اندازی ایزوگام و هر گونه عایق رطوبتی دیگر، تابستان است.

چرا که در این فصل هوا گرم است و گرمای هوا درذاین فصل به ذوب شدن و چسبندگی هر چه بهتر لایه ها کمک می کند. علاوه بر این در این فصل تابش مستقیم نور خورشید به پشت بام نیز، هر گونه رطوبت احتمالی موجود در پشت بام را خشک کرده و از این حیث نیز شرایط را برای نصب ایزوگام محیا می کند. احتمال بارندگی نیز در این فصل کم است، بنابراین مشکلی در روند نصب ایزوگام به وجود نخواهد آمد.

مزایا و معایب نصب ایزوگام در زمستان

از مزایای نصب ایزوگام در زمستان می توان به این نکته اشاره کرد که در صورتی که سطحی از پشت بام یا قسمت های دیگر نیاز به عایق کاری داشته باشد، به دلیل سرعت نفوذ آب در ساختمان و روند تخریبی آن، دیگر نیازی نیست که منتظر فصل تابستان باشیم و با اجرای ایزوگام در فصل زمستان، دیگر شاهد لکه های زرد رنگ بر روی سقف خانه ی خود نخواهیم بود و از ایجاد خسارات بیشتر نیز جلوگیری خواهیم کرد. البته باید توجه داشته باشید که همواره نصب ایزوگام در این فصل، مشکلاتی را برای تیم نصاب به همراه خواهد داشت که این مورد از جمله معایب اجرای ایزوگام در فصل زمستان به شمار می رود؛

که در این شرایط میزان تجربه و تخصص تیم ایزوگام کار در کیفیت عایق کاری بسیار تأثیرگذار خواهد بود. چرا که اگر نصابان ایزوگام از از تجربه ی کافی در این نوع پروژه ها برخوردار باشند، می توانند شرایط را برای اجرای یک ایزوگام کاری حرفه ای محیا کنند و در نتیجه دیگر هیچ گونه نگرانی از بابت کیفیت عایق کاری برای مالکان باقی نخواهد ماند.

در همین راستا شرکت ایزوگام ممتاز با بهره گیری از ایزوگام کارهای ماهر و مجرب، بالاترین کیفیت عایق کاری در این فصل را به شما ارائه می دهد، به گونه ای که حتی بارندگی های مکرر در این فصل نیز، روند اجرای ایزوگام را دچار مشکل نکرده و بر کیفیت کار تأثیر نمی گذارد. از دیگر معایب نصب ایزوگام در زمستان می توان به این مسئله اشاره کرد که در این فصل، سرمای هوا موجب انقباض لایه های ایزوگام می شود که در آینده با انبساط این لایه ها، ترک هایی در آن ها ایجاد می گردد و نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *